۱۱ اسفند

اگزما

علائم اگزما چیست؟

درمان اگزما چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره بیماری پوستی و شایع اگزما مطالبی را برایتان شرح دهیم.

اگزما چیست؟

در ابتدا ممکن است لکه های قرمز رنگی بر روی گونه ها، چانه ها و قفسه سینه مشاهده شوند که در صورت تحریک شدن می تواند موجب سوزش شود. یا ممکن است این لکه های قرمز را بر روی گردن، آرنج یا پشت زانو هم ببینید.

هنگامی که به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه نمایید احتمالا درباره علائم شما سوال خواهد کرد، همچنین از شما درباره سابقه خانوادگی و انواع محصولات پوستی که که از آن استفاده می کنید سوالاتی خواهد پرسید سپس به شما خواهد گفت آیا این بیماری اگزما است یا خیر.

اگزما

اما اگزما واقعا چیست؟ چه کسانی یه این بیماری دچار می شوند؟ و چه کاری باید انجام دهید در صورتی که مشخص شود شما یا فرزندتان به این بیماری پوستی مبتلا شده اید؟

شاید بهترین درمان برای اگزما زمانی باشد که شما تشخیص دهید شما مبتلا به چه نوعی از اگزما شده اید . علت آن چیست؟

دکتر الهه لطفی متخصص پوست در یوسف آباد می باشند که در زمینه درمان بیماری های پوستی و تزریقات زیبایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، میکرونیدلینگ و… مهارت بالایی دارند . جهت رزرو وقت دهی و مشاوره می توانید با شماره هایی که در داخل سایت می باشد تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

انواع اگزما

اگزما به گروهی از شرایط اطلاق می گردد که موجب بروز قرمزی، خارش و التهاب پوست می شود. انواع مختلفی از اگزما وجود دارد که عبارتند از: درماتیت آتوپیک، درماتیت تماسی، اگزمای سکه ای، اگزمای دیس هیدروتیک، درماتیت ساکن و درماتیت سبورئیک.

بیماری پوستی اگزما بسیار شایع می باشد ولی در اغلب موارد قابل کنترل می باشد. در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا به یکی از انواع اگزما مبتلا هستند.

زندگی با اگزما می تواند یک چالش مداوم باشد. لغت اگزما در حقیقت از یک واژه یونانی با معنای جواشاندن گرفته شده است که توصیف خوبی برای لکه های قرمز و ملتهب می باشد. اگزما می تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد.

شایع ترین شکل اگزما در نوزادان و کودکان بر روی گونه ها و چانه های آنها ظاهر می شود اما ممکن است در هر قسمتی از بدن ایجاد شود و علائم آن ممکن است در هر کودکی متفاوت باشد. اگزما اغلب با رشد کودک از بین می رود ولی در برخی کودکان این گونه نیست و حتی درسن بلوغ هم این بیماری را تجربه می کنند. همچنین برخی بزرگسالان هم ممکن است بیماری اگزما را تجربه کنند.

آیا بیماری اگزما واگیردار است؟

درماتیت آتوپیک و اگزما اغلب در نوزادان ظاهر می شود . در حالت کلی اگزما واگیردار نیست و در اثر تماس منتقل نمی شوند. در حالی که علت دقیق اگزما ناشناخته است اما محققان دریافته اند که افراد مبتلا به اگزما به دلایل مرتبط با ژن و عوامل محیطی به آن دچار می شوند. هنگامی که یک ماده تحریک کننده یا آلرژن بر روی سیستم ایمنی بدن قالب می شود، سلول های پوست به درستی عمل نمی کنند و می توانند باعث ایجاد زخم اگزما شوند.

درمان اگزما چیست؟

درمان اگزما با توجه به سن بیمار و شدت اگزما می توانند شامل داروهای بدون نسخه، داروهای تجویزی موضعی، فتوتراپی، داروهای ضدویروسی و داروهای بیولوژیک باشند که توصیه می شود حتما به بهترین متخصص پوست و مو برای درمان اگزما مراجعه کنید.

علائم اگزما چیست؟

اگزما و علائم آن در هر فردی متفاوت می باشد و ممکن است در هر نقطه ای از بدن دیده شود. اگزما معمولا با خارش همراه است که در بسیاری از افراد این خارش خفیف یا متوسط می باشد اما در برخی موارد این بیماری پوست می تواند شدت بگیرد و ممکن است پوست با تورم شدید همراه باشد. گاهی اوقات هم این خارش بسیار بدتر می شود و در اثر خاراندن می تواند موجب خونریزی آن شود. برخی از علائم اگزما عبارتند از:

• خشکی پوست و حساس شدن آن
  • التهاب و قرمزی پوست
  • ایجاد لکه های تیره رنگ بر روی پوست
  • خارش پوست

شما ممکن است تمام این علائم یا برخی از آنها را داشته باشید. در صورت بروز این علائم ضروری است حتما به متخصص پوست برای درمان مراجعه کنید.

تفاوت اگزما و درماتیت آتوپیک چیست؟

اگزما در واقع یک اصطلاح عمومی برای درماتیت است که به معنای التهاب پوست می بادش. انواع اگزما باعث خارش و قرمزی پوست می شوند. و برخی از انواع آن سبب بروز تاول و پوست پوست شدن می شوند.

انواع مختلفی از اگزما وجود دارد ولی درماتیت آتوپیک نوع شدید و مزمن (طولانی مدت) آن می باشد و مهم است بدانید به کدام یک از انواع اگزما مبتلا هستید تا بهترین درمان برای آن انجام گیرد. بیمارانی که مبتلا به اگزما هستند می توانند برای درمان به بهترین متخصص پوست در تهران مراجعه نمایند.

15 − پنج =