۱۹ آذر

فیلم سابسیژن جای جوش

از ایجاد جوش بر روی پوست تا درمان آن

وقتی روغن اضافی ، باکتری ها و سلول های مرده وارد پوست شود و باعث التهاب (قرمزی و تورم) شود ، برجستگی های کوچک و قرمز مشاهده خواهید کرد. که به این نوع لکه ها آکنه نیز می گویند.

با جود آن ها  احساس سختی روی پوست ایجاد می شود، اگر تعداد زیادی جوش و آکنه دارید ، ممکن است بر روی پوست تان  مانند کاغذ سنباده احساس شود.

برای جلوگیری از ایجاد این نوع لکه ها و آکنه ، سعی کنید روزانه دو مرتبه صورت خود را با یک  ژل شستشوی صورت که حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک است و حتماٌ مورد تایید متخصص پوست، مو و زیبایی می باشد باشد تا عارضه ایی ایجاد نکند، بشویید. اگر  جوش های زیادی دارید ، حتماٌ در اسرع وقت به  متخصص پوست مراجعه کرده و درمان را آغاز کنید.

معمولاٌ جوش ها به سرعت رشد می کنند و دردناک هستند.

جوش ها معمولاً کوچک هستند ، اما می توانند بزرگتر نیز شوند که از نظر ظاهری قرمز هستند..

علائم آن شامل:

• قرمزی
  • رشد یک مرکز سفیدی یا زردی
  • چرک یا پوسته پوسته شدن
  • احساس ضعف طولانی

-در ادامه به درمان جوش و از بین بردن جای جوش ها از طریق روش  نوینی به نام سابسیژن می پردازیم:

درمان اسکار با سابسیژنچگونه می توان انواع جوش و آکنه را درمان کرد؟

آکته یا انواع جوش ها  را به وسیله روش های نوینی همچون: سابسیژن، میکرونیدلینگ، درما رولر یا غلتک پوستی، دارو درمانی، لیرز تراپی،  که  توسط متخصصان این عرصه ارائه شده است و می توان  با استفاده از این روش ها جای جوش ها را برای همیشه از بین برد.

سابسیژن چیست؟

درمان جای جوش (اسکار) به وسیله روشی به نام سابسیژن:

یک عمل غیر تهاجمی است که برای از بین بردن جای جوش از آن استفاده می شود، در این روش با استفاده از سوزن هایی مخصوص موادی را زیر پوست تزریق می کنند، تا بافت هایی که آثاری از جوش بر جای گذاشتند به لایه های زیرین پوست فرو روند.

و با ایجاد کلاژن و چربی مورد نیاز برای ترمیم جای جوش ، پوست را بازسازی می کند و بعد به سرعت به حالت طبیعی خود بر می گردد و دیگر خبر ی از جای جوش ها یا اسکار نیست.

این نوع عمل نیز به وسیله بی حسی موضعی و سرپایی انجام می شود.

به دلیل  الگو برداری از سبک زیر جلدی و تزریق موادی مخصوص زیر پوست به این نوع از عمل ، عمل زیر جلدی نیز می گویند.

دکتر الهه لطفی متخصص پوست در یوسف آباد می باشند که در زمینه درمان بیماری های پوستی و تزریقات زیبایی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و…مهارت بالایی دارند . جهت رزرو وقت دهی و مشاوره می توانید با شماره هایی که در داخل سایت می باشد تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

پرسش و  پاسخ هایی در مورد  جوش و درمان آثار آن از طریق سابسیژن :

جوش ها ممکن است در چه مناطقی از بدن ایجاد شوند؟

جوش ها غالباً در مناطقی از پوست که اصطکاک وجود دارد ، پیدا می شوند ، مانند:

• گردن
  • سینه ها
  • صورت
  • زیر بغل
  • باسن
  • بازو ها
  • ران

و هم چنین یک عفونت قارچی در هر نقطه ای  از بدن می تواند باعث ایجاد جوش شود.

سابسیژن در چه مواردی استفاده می شود؟

• در جهت رفع آثار جوش یا اسکار
  • برای محو کردن جای جوش و عارضه هایی همچون آبله مرغان، تروما
  • برطرف کردن سلولیت پوست
  • از بین بردن خطوط چین و چروک

چه مراقبت هایی بعد از انجام سابسیژن ضروری است؟

_ راه هایی برای کمک به بهبودی پس از عمل:

• دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.
  • استفاده از کمپرس های یخ برای جلوگیری از بروز عفونت، التهاب، تورم
  • مصرف قرص های ضدالتهاب طبق تجویز پزشک
  • از طرف متخصصین توصیه می شود بلافاصله پس از اتمام عمل حتما با کمپرس یخ و فشار بر روی آن جلوی خونریزی را بگیرید.

انجام سابسیژن چه عوارض جانبی را به همراه دارد؟

• ایجاد حساسیت در مناطق مختلف بدن
  • بروز عفونت در مواقع برداشتن جای جوش های چرکی و عفونی
  • آسیب رسیدن به رگ های زیر پوستی
  • افزایش رنگدانه سازی پوست

_شایان ذکر است:  تمامی عوارض ذکر شده در مواردی نادر رخ می دهد زمانی که عوامل و شرایط نامناسب عمل باشد یا تحت نظارت پزشک مجربی نباشد.

دوران نقاهت سابسیژن چقدر طول می کشد؟

به طور کلی دوران نقاهت افراد به نوع پوست بستگی دارد، از ۲_ ۱۰ روز متغیر می باشد ، اما عموماٌ مشاهده شده التهاب و قرمزی ناشی از عمل طی ۲_۳ بهبود یافته است.

تجربه افراد در انجام سابسیژن :

افرادی که برای محو کردن جای جوش های شان از روش سابسیژن استفاده کرده اند ، از انجام این نوع عمل راضی بودند، هم چنین اظهار داشتند عملی سبک و کم عوارض است که باعث شده است لبخند رضایت بر لبان شان بنشیند.

هزینه انجام سابسیژن در بیمارستان و مطب ها

از آن جایی که سابسیژن یک عمل زیبایی محسوب می شود، پس هزینه ی متفاوتی با دیگر عمل های درمانی دارد.

و هم چنین برآورد هزینه های سابسیژن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: مواد مورد استفاده ، کیفیت سوزن مخصوص برای انجام این عمل، موقعیت مکانی مطب یا محل انجام این عمل، میزان تبحر و شهرت متخصص پوست، همه ی این عوامل در برآورد هزینه، دخیل هستند.

توجه داشته باشید پیش از تصمیم انجام این عمل حتما از یک متخصص پوست مشاوره دریافت کنید تا مطمئن شوید کاندیدای مناسبی برای انجام سابسیژن می باشید.

در انتخاب بهترین دکتر پوست، مو و زیبایی دقت داشته باشید که میزان موفقیت این عمل منوط به تبحر پزشک است.

البته موارد منع مصرف نیز دارد که باید با متخصص پوست مشورت کنید و اطلاعات لازم را دراختیار تان بگذارد.

19 − یک =