۵ دقیقه
تفاوت لیفت صورت و تزریق فیلر

تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر

آنچه می خوانید...

مهم‌ترین تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر در نحوه انجام هر کدام و میزان ماندگاری اثرات هر روش بوده که با توجه به میزان تهاجمی بودن هر کدام اثرات بیشتری بر پوست بر جای می‌گذارند.

لیفت صورت با استفاده از نخ یک روش زیبایی است که به منظور جوانسازی و تنیدگی پوست صورت از طریق تحریک پوست به تولید کلاژن انجام می‌شود؛ اما در مقابل فیلرها مواد حاوی هیالورونیک‌اسیدها هستند که به پوست تزریق شده، چین و چروک‌ها را پر کرده و ظاهری جوان‌تر به صورت می‌بخشند. در این مقاله به بررسی بیشتر تفاوت لیفت صورت با فیلر برای افرادی که علاقمند به تکنیک‌های زیبایی هستند، خواهیم پرداخت. 

تفاوت اصلی لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر

لیفت صورت با نخ باعث جوانسازی پوست می‌شود و این در صورتی است که فیلر برای برطرف کردن چین و چروک صورت انجام می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های لیفت صورت با نخ و فیلر در روش اجرای آن‌ها است. فیلر صورت با استفاده از تزریق انجام می‌شود و روش دیگر با قرار دادن نخ‌های مخصوص در زیر پوست.

نحوه اثرگذاری هر روش بر پوست نیز از دیگر تفاوت‌های مهم لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر است؛ به عنوان مثال تزریق ژل برای از بین بردن خطوط اخم با پر کردن آن‌ها انجام می‌شود. در صورتی که لیفت باعث از بین رفتن تمامی چین و چروک صورت و سفت شدن پوست می‌شود.

تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق ژل در کاربرد

در واقع اصلی‌ترین تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق ژل در کاربرد‌های آن‌ها است:

استفاده از نخ بیشتر برای افرادی که نیاز به جوانسازی کلی صورت و کشش پوست و بافت‌های آن دارند مناسب است. این روش بهبود علائم پیری مانند چروک ‌های عمیق، شلی پوست و گونه‌‌ها را ایجاد می‌کند. 

در مقابل تزریق ژل بیشتر برای افزودن حجم، پر کردن خطوط و چین‌ چروک ‌ها، بهبود لطافت و تعادل صورت و ایجاد تغییرات ظاهری موقت در صورت استفاده می‌شود. این روش برای افرادی که نیاز به بهبود نقاط خاص در صورت دارند و نمی‌خواهند جراحی انجام دهند، مناسب است. 

تفاوت لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر

تفاوت ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر

تفاوت ماندگاری لیفت صورت با نخ و تزریق فیلر در ماندگاری هر کدام نتایج کوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد. این تفاوت زمانی نمایان می‌‌شود که روش اول نتایج بلند مدت و دائمی‌تری نسبت به دومی دارد. زیرا در این روش قرار گرفتن نخ زیر پوست به کلاژن سازی و لیفتینگ آن کمک بیشتری کرده و در نتیجه با توجه به طول عمر و تعداد نخ‌های استفاده شده، می‌توان نتایج بلندمدت‌تری انتظار داشت.

لیفت صورت با نخ بهتره یا تزریق ژل؟ نکات مهم در زمان انتخاب

  • در انتخاب بین لیفت با نخ و فیلر، باید برخی نکات را در نظر بگیرید و در این مورد با بهترین متخصص پوست و مو در تهران مشورت به عمل آورید تا کارآمدترین روش را برای خود برگزینید.
  • تعیین کنید هدف شما از انجام هر روش زیبایی چیست. آیا میخ‌واهید نتایج دائمی و جوانسازی کلی صورت داشته باشید یا فقط بهبود نقاط خاصی را تجربه کنید؟
  • بررسی کنید مشکلات شما در چه مواردی هستند و کدام روش بهترین نتیجه را برای شما ارائه می‌دهد. آیا باید پوست و بافت صورت کشیده شود و جوانسازی صورت گیرد یا فقط بهبود جزئی در حجم، چین و چروک‌ ها را نیاز دارید؟ این مسئله بسیار مهم است که آیا تمایل دارید نتایج بلند مدت و دائمی داشته باشید یا ترجیح می‌دهید تغییرات موقت را تجربه کنید.
  • هر روش زیبایی دارای عوارض و مخاطرات خاصی است. بررسی کنید که که با توجه به عوارض و توان بدن و نیاز شما کدام روش برای شما مفیدتر است.بهترین راه برای تعیین روش مناسب برای شما مشورت با یک پزشک متخصص زیبایی و حتی بهترین دکتر لیفت صورت در تهران است. او می‌تواند با بررسی وضعیت شما، نیازها و ترجیحات شما را در نظر گرفته و بهترین گزینه را به شما توصیه کند.

دکتر الهه لطفی

متخصص پوست، مو وزیبایی
دارای مدرک تخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای مدرک MD از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
سابقه فعالیت در مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون
انجام پروژه با عنوان مقایسه شیوع عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مبتلا به رزاشیا دارای مدرک AMC (Australian medical test)
عضو فعال انجمن مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!