۳ دقیقه
درمان ریزش مو

تاثیرات کربوکسی تراپی بر ریزش مو

آنچه می خوانید...

نتیجه ترکیب درمان ماینوکسیدیل و کربوکسی تراپی در بیماران مبتلا به آلوپسی (ریزش مو) آندروژنتیک


آلوپسی آندروژنتیک (ریزش مو)، الگوی طاسی ژنتیکی است که در پی افزایش هورمون های مردانه به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) ایجاد می شود، الگوی طاسی که عمدتا آقایان را درگیر می کند، اما در خانم ها نیز مشاهده می شود.

درمان ریزش مو(آندروژنتیک)

امروزه پیشرفت های انجام شده در زمینه ژنتیک، اساس مولکولی و پاتوفیزیولوژی منجر به درمان های موثری به کمک بهترین متخصص پوست شده است.

آن چه که باید به آن اشاره کنیم این است که علاوه بر زمینه ژنتیکی، دلایل دیگری از قبیل مواد غذایی، استرس، واکنش های ایمنی، آلرژی ها، التهاب، رژیم غذایی نامناسب، شیمی درمانی و تغییرات هورمونی بر فولیکول های مو تاثیر می گذارند.

درمان ریزش موی آندروژنتیک در هر فرد متفاوت خواهد بود. به هر حال، ریزش مو اتفاق ناخوشایندی در هر رده سنی می باشد، چرا که زیبایی ظاهری را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، تشخیص دقیق و به موقع، به درمان موثر کمک می کند.

ریزش مو، شرایط پیچیده ای است و درمان واحدی برای آن وجود ندارد. در این مقاله سعی داریم به بررسی درمان ترکیبی غلظت بالای ماینوکسیدیل و کربوکسی تراپی بپردازیم. در تمامی بیماران، بهبود چشمگیری نه تنها در رشد مو دیده می شود بلکه ماندگاری بالای نتایج را شاهد خواهیم بود.

در این مطالعه، ۹ فرد مبتلا به ریزش موی آندروژنتیک از جمله پنج زن و چهار مرد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند. بیماران تحت چهار جلسه درمان به مدت یک ماه قرار گرفتند. درمان کربوکسی تراپی کاملا بدون درد است و نیازی به بی حسی نیست. تعداد موهای روییده شده در ناحیه مورد نظر، قبل و بعد از درمان، مورد بررسی قرار می گیرد که شاهد افزایش در تراکم مو (Hair Density) و افزایش ضخامت مو(Hair Diameter) بعد از درمان خواهیم بود.

درمان ترکیبی با غلظت بالای ماینوکسیدیل و کربوکسی تراپی می تواند به بهبود رویش مجدد مو در افراد با ریزش موی آندروژنتیک کمک کند.

ریزش موی آندروژنتیک در خانم ها و اقایان تا ۲ درصد تحت تاثیر مصرف دارو و تا ۵ درصد تحت تاثیر داروی ماینوکسیدیل قرار می گیرد. در صورتی که ماینوکسیدیل، دو مرتبه در طول روز و به مدت یک سال مصرف شود، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

ما در این مطالعه به بررسی ترکیب ماینوکسیدیل و کربوکسی تراپی پرداختیم. انجام کربوکسی تراپی می تواند باعث بهبود خونرسانی شود. در نتیجه، درمان پزشکی ریزش موی آندروژنتیک با محلول های موضعی مانند ماینوکسیدیل و کربوکسی تراپی موثر واقع خواهد شد.

در پایان این که

با این که ریزش موی آندروژنتیک، شایع ترین علت ریزش مو می باشد، اما هم چنان میزان شیوع، مشخصات بالینی و واکنش به درمان مشخص نیست. آن چه که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد این است که مصرف داروها باید محدود شود تا احتمال بروز عوارض به حداقل برسد.

نویسندگان :
جناب آقای دکتر محمد علی نیلفروش زاده – دکتر الهه لطفی  – دکتر پروین منصوری

دکتر الهه لطفی

متخصص پوست، مو وزیبایی
دارای مدرک تخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای مدرک MD از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
سابقه فعالیت در مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون
انجام پروژه با عنوان مقایسه شیوع عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مبتلا به رزاشیا دارای مدرک AMC (Australian medical test)
عضو فعال انجمن مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!