۵ دقیقه
تزریق-بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

آنچه می خوانید...

پوست یکی از ارکان مهم زیبایی در صورت است. یکی از عناصری که در اولین مشاهده به چشم می آید. به همین جهت خانم ها حساسیت های زیادی را بر روی پوست خود دارند و علاقه دارند زیبایی آن را حفظ کنند. در این میان متاسفانه دلایلی وجود دارد که در طول مدت زمان زندگی از زیبایی پوست انسان می کاهد و خانم های دغدغه مند نگران تر از همیشه در صدد بر می آیند که بتوانند این زیبایی را باز بیابند.

بوتاکس یکی از نوین ترین روش هایی است که برای رفع وحل بسیاری از مشکلات پوستی و نیز چین و چروک هایی که در این بخش ایجاد می شود از سوی پزشکان متخصص در حال انجام است.

در این مقاله برآنیم که این روش جوانسازی پوست و زیبا سازی چهره را به تفصیل مورد مداقه و بررسی قرار دهیم.

تزریق-بوتاکس

تزریق بوتاکس چه کاربرد ها و یا چه مزایایی دارد؟

  1. رفع چین و چروکی که در صورت وجود دارد. مثلا خطوطی که روی پیشانی و یا روی خط ابرو و لبخند وجود دارد با تزریق بوتاکس پیشانی از بین می برد.
  2. رفع چین و چروکی که در نواحی گردنی پدیدار می شوند. افراد چاق را احتمالا مشاهده کردید که بعد از مدتی به علت چاقی زیاد خطوطی را در ناحیه گردنی خود می بینند و روی آن بسیار حساس هستند.

 بوتاکس، مزایا، مراقبت های بعد از آن

  1. این روش برای زیبایی صورت حدودا در بیست دقیقه قابل انجام است.
  2. در کوتاه ترین زمان بیشترین نتیجه دهی را دارد.
  3. مراقبت هایی که باید بعد از انجام بوتاکس داشته باشید از جمله : ماساژدادن یا دست زدن به ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده است تا دو روز ممنوع است_ حمام کردن،سونا و جکوزی رفتن، استخر رفتن تا دوروز کاملا ممنوع است- خوابیدن به حالت دراز کشیده و پایین انداختن سر و صورت تا چهار پنج ساعت ممنوع است.
  4. این عمل هیچ گونه درد و خونریزی ای ندارد ولی در هنگاهی که بوتاکس تزریق می شود زمانی که سوزن ها وارد صورت می شوند کمی سوزش را احساس می کنید.
  5. برای انجام بوتاکس از سوزن هایی ظریف استفاده می کنند که درد آن کم باشد.
  6. این روش نسبت به دیگر روش های جراحی هزینه ای مقرون به صرفه دارد.
  7. مهارت و تجربه پزشک از مهمترین عواملی است که موفقیت تزریق بوتاکس و نیز رضایت شما را تضمین می کند. پس بهتر است از بهترین متخصص پوست و مو این حوزه استفاده کنید تا مبادا با مشکلات و عواقب جبران ناپذیری مواجه گردید.
  8. یکسری عارضه هایی پس از انجام تزریق بوتاکس ممکن است با آن مواجه شوید مثلا: کبودی و تورم در ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده است، قرمز شدن پوست، التهاب پوست و غیره. باید گفت اینها تماما طبیعی و موقتی بوده و به علت سوزنی است که وارد صورت شما شده است. بعد از چند روز صورت شما به حالت عادی بر می گردد.
  9. در حالت کلی تزریق بوتاکس هیچ عارضه ای ندارد مگر اینکه پزشک تخصص لازم را نداشته باشد و یا از مواد غیر استاندارد استفاده کرده باشد و یا سوزن و محیط تزریق غیر بهداشتی باشد.
  10. یکی از مراقبت هایی که باید داشته باشید این است که مبادا دچار عارضه هایی شوید و با دکتر معالج خود درمیان نگذارید. اگر مشاهده کردید که بعد از تزریق بوتاکس افتادگی پلک پیدا کردید حتما با پزشک مطرح کنید. زیرا که این موضوع نشانه این است که تزریق به درستی انجام نشده است.
  11. باید دقت کنید که زمان پاسخ دهی این روش دو تا سه هفته است. یعنی تا این مدت زمان باید منتظر باشید تا بتوانید نتیجه را قضاوت کنید. اگر پس از پایان مدت یکماه هنوز هم چین و چروک ها همچون سابق بر قرار بود یقین داشته باشید که مواد مورداستفاده استاندارد نبوده و نمی تواند کمکی به شما کند. در این زمان حتما باید به طور جدی با پزشک مشورت کنید. در صورت لزوم پزشک خود را تغییر دهید.
  12. هرگز تصور این را نداشته باشید که تزریق بوتاکس مخصوص بانوان است و مردان رغبتی به انجام ندارند. بلکه باید بدانید که هستند بسیاری از مردانی که برای انجام این روش درمانی و زیبایی به مطب پزشکان متخصص سر می زنند و می خواهند از این روش برای از بین بردن چین وچروک های نواحی مختلف استفاده کنند. درموارد بالایی نتیجه تزریق بوتاکس بسیار سودمند بوده است.

نگران نباشید؛ تزریق بوتاکس درد ندارد

یکی از نگرانی هایی که بانوان عزیز در زمینه تزریق بوتاکس دارند این است که مبادا این کار برایشان دردناک باشد این مساله به خصوص در زمان تزریق بوتاکس زیر بغل هم وجود دارد. اما این نوید را به شما می دهیم این روش بسیار درد کمی را به شما تحمیل می کند. درواقع دردی که از آن صحبت می کنیم همان سوزش اندکی است که از ورود سوزن ها ممکن است شما دچارش بشوید. و آنقدر ها هم زیاد نیست که غیرقابل تحمل باشد. برای آنکه درد کمتر باشد از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود و این باعث می شود درد به کمترین حد ممکن برسد.

سایر مقالات مفید:

تزریق چربی چه کاربردی دارد؟

برای درمان جای جوش چه کنیم؟

خاتمه

در پایان لازم به ذکر است که بگوییم به جهت حساسیت بالایی که تزریق بوتاکس دارد حتما در نظر داشته باشید که از بهترین  متخصصین و پزشکان در این زمینه کمک بگیرید. زیرا کم نیست آمار کسانی که به علت اینکه به پزشکان غیر متخصص و یا مواد غیر استاندارد اعتمادی بیجا کردند و نتیجه این اعتماد جز پشیمانی چیز دیگری نبود.

امید است توانسته باشیم راهنمایی ها و نکات سودندی را در اختیار شما سروران قرار داده باشیم.

 

دکتر الهه لطفی

متخصص پوست، مو وزیبایی
دارای مدرک تخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای مدرک MD از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
سابقه فعالیت در مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون
انجام پروژه با عنوان مقایسه شیوع عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مبتلا به رزاشیا دارای مدرک AMC (Australian medical test)
عضو فعال انجمن مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!