۳ دقیقه
درمان-چین-و-چروک

درمان چین و چروک صورت

آنچه می خوانید...

با افزایس سن تغییراتی روی پوست ایجاد می شود  . یکی از این تغییرات ایجاد چین و چروک هایی در قسمت های مختلف از جمله در پیشانی و دور چشم می باشد . برخی از عوامل است که باعث می شود زودتر و بیشتر چین و چروک ها بروز کند و اگر بخواهیم آن ها را برطرف کنیم باید مراقبت هایی را انجام دهیم . روش های درمانی مناسب را از بهترین متخصص پوست و مو جویا شوید و مشاوره های لازم را از ایشان دریافت نمایید.

 برخی از عواملی که موجب می شود چین و چروک در پوست ایجاد شود

  • مهم ترین آنها نور خورشید می باشد که توصیه می شود فرد کمتر در معرض نور آفتاب قرار گیرد .
  • استعمال دخانیات همچنین موجب می شود که صورت زودتر به پیری پوست و چین و چروک دچار شود .

یکی از شایع ترین این چین و چروک ها – چین و چروک هایی است که بیشتر در ناحیه پیشانی و اخط اخم که در حالت معمولی نباید وجود داشته باشد ، می باشد . چین و چروک هایی که به صورت خطی روی پیشونی وجود دارد که با بالا بردن  ابرو ممکن است اتفاق بیفتد و یا چین و چروک هایی وجود دارند که به صورت عادی همیشه در پوست دیده می شوند . شاید این جمله را از بهترین دکتر لیفت صورت شنیده اید که بهترین روش برای درمان هرچیزی جلوگیری از آن می باشد .در این مقاله راه حل هایی را برای جلوگیری از چین و چروک ارائه داده ایم .

  • بهتر است در سنین پایین درمان چین و چروک انجام شود .
  • قرار نگرفتن در معرض نور آفتاب
  • استفاده از ضد آفتاب

برخی از افراد بر این باورند استفاده از ضد آفتاب یک مرتبه در روز کفایت می کند و همان تاثیر خود را می گذارد . اما باید گفت که این باور اشتباه است و باید دو یا سه مرتبه در روز از ضد آفتاب استفاده کرد .

  • استفاده از یک شوینده مناسب هنگام خواب
  • استفاده از برنامه غذایی مناسب و سبزیجات

در پوست دو نوع چین وچروک وجود دارد که برخی از آن ها داینامیک هستند یعی چین هایی که با حرکت دادن صورت ایجاد می شود و برخی دیگر حتی در مواقع خواب هم وجود دارند و ثابت هستند .

درمان-چین-و-چروک
درمان-چین-و-چروک

بهترین روش برای درمان چین و چروک های داینامیک استفاده از بوتاکس است . این نوع چین و چروک هایی که به اصطلاح در ناحیه تحتانی به وجود می آید بر اثر حرکت های صورت رخ می دهند و نمی توان جلوی آن ها را گرفت .

چین و چروک های استاتیک روش های درمانی بسیاری دارد از ساده ترین روش های آن مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که به وسیله سوزن هایی بافت کلاژن را تحریک می شود .

روش های لیفتینگ یعنی همان کشیدن پوست می باشد که به اصلاح با استفاده از نخ هایی که بافت کلاژنی پوست را تحریک می کنند و با استفاده از خارهایشان پوست را به آن ناحیه ای که بوده برمی گرداند یعنی شل بودن پوست درمان می شود .

 

دکتر الهه لطفی

متخصص پوست، مو وزیبایی
دارای مدرک تخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای مدرک MD از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
سابقه فعالیت در مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون
انجام پروژه با عنوان مقایسه شیوع عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مبتلا به رزاشیا دارای مدرک AMC (Australian medical test)
عضو فعال انجمن مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!