۴ دقیقه
مراقبت های بعد از اندولیفت

مراقبت‌ های بعد از اندولیفت را جدی بگیرید!

آنچه می خوانید...

مراقبت‌ های بعد از اندولیفت به اندازه انجام خود آن مهم شمرده می‌شود و هر چقدر افراد در مراقبت‌های بعد از آن حساسیت لازم را به خرج دهند، نتایج ماندگارتر و بهتری را تجربه خواهند کرد. از آنجایی که این روش جوانسازی روشی کم تهاجمی است، افراد بلافاصله می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرند اما رعایت کردن توصیه‌های پزشک می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

در این مطلب قصد داریم شما را در مورد مراقبت‌ های بعد از اندولیفت راهنمایی کنیم تا بهترین نتیجه را از این متد جوانسازی دریافت کنید. اگر به تازگی این روش را امتحان کرده‌اید و یا قصد انجام آن را در آینده‌ای نزدیک دارید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دوران مراقبت بعد از اندولیفت چگونه خواهد بود؟

مراقبت های بعد از اندولیفت سخت نخواهد بود و تنها کافیست رعایت برخی موارد را جدی بگیرید.

بلافاصله بعد از درمان می‌توانید مثل همیشه فعالیت‌های خود را انجام دهید. اندولیفت اگر در ناحیه صورت (به عنوان مثال اندولیفت پلک) صورت گرفته باشد، پانسمان صورت بعد از مدتی برداشته می‌شود و ممکن است کبودی و ورم را بعد از آن شاهد باشید که نهایت تا دو هفته بعد از بین خواهد رفت.

بخیه‌ها جذبی و یا غیر جذبی خواهند بود که در حالت اول خود به خود جذب شده و در صورتی که غیر جذبی باشند، بعد از یک هفته توسط پزشک کشیده می‌شوند و نتیجه نهایی این متد جوانسازی نهایت تا یک ماه بعد قابل مشاهده است.

بیشتر بدانید: آیا در مورد زیبایی بینی بدون جراحی با لیزر اندولیفت چیزی شنیده‌اید؟

نکات مراقبتی لازم بعد از اندولیفت

در این بخش قصد داریم مهم‌ترین نکاتی که بعد از اندولیفت به عنوان مراقبت‌ های بعد از اندولیفت باید در نظر داشته باشید را برای شما بازگو کنیم. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

  • استفاده از کمپرس یخ به محض تمام شدن کار پزشک برای جلوگیری از بروز تورم و کبودی، طبق دستور بهترین دکتر اندولیفت، ضروری است.
  • عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات بعد از عمل، به داشتن نتیجه باکیفیت‌تر کمک می‌کند.
  • مصرف دارو طبق نسخه پزشک در صورت نیاز و عدم مصرف آن به صورت خودسرانه از نکات مهمی است که نیاز به یادآوری دارد. همینطور توجه داشته باشید نباید از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده کنید.
  • اگر این روش زیبایی در ناحیه صورت انجام داده‌اید، نحوه نشستن و خوابیدن در چند روز اول باید احتیاط شود. در زمان استراحت سر را بالاتر از قفسه سینه قرار دهید و هنگام دراز کشیدن چندین بالش زیر سر خود بگذارید.
  • از انجام دادن فعالیت‌های شدید فیزیکی برای مدتی پرهیز کنید و ورزش را برای مدتی کنار بگذارید. برای شروع هرگونه فعالیت ورزشی از پزشک خود مشورت بگیرید.
  • برای مراقبت از ناحیه اندولیفت شده در ناحیه صورت، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در صورتی که نیاز بود بیرون از خانه باشید، حتما از ضدآفتاب استفاده کنید و مصرف آن فراموش نکنید.
  • بهداشت ناحیه‌ای که اندولیفت شده را رعایت کنید و برای صورت در هنگام شستشو، پوست خود را به آرامی شستشو دهید. (می‌توانیداز محلول آب نمک یا محلول رقیق شده سرکه استفاده نمایید.)
  • از آنجایی که گردش خون به تسریع روند بهبود دوره نقاهت کمک می‌کند، پیاده‌روی می‌تواند برای افراد پس از روزهای اولیه مفید باشد.

مراقبت بعد از اندولیفت در زمان خوابیدن

اگر اندولیفت در ناحیه صورت انجام شود، در زمان مراقبت بعد از اندولیفت نیاز است تا گردش خون بهتری در این ناحیه وجود داشته باشد، پس باید موارد زیر را به خوبی در نظر بگیرید و رعایت کنید:

  • در زیر سر خود یک عدد بالش کوچک قرار دهید، تا بین سر و بدن یک زاویه ۴۵ درجه ایجاد شود.
  • تا زمان بهبودی کامل از خوابیدن بر روی صورت جدا خودداری کنید.
  • به صورت خود هیچگونه فشاری وارد نکنید. فشار به این ناحیه موجب تورم خواهد شد.
  • در زمان خوابیدن اطراف خود چندین بالش قرار دهید تا از حرکت صورت به طرفین خودداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم لزوم رعایت مراقبت‌ های بعد از اندولیفت را به شما یادآوری کنیم. همانطور که در این مطلب خوانید این نکات به ظاهر ساده هستند، اما در داشتن نتیجه ماندگار برای بیمار نقش موثری دارند.

سوالات متداول:

  • اندولیفت در ناحیه صورت و گردن انجام دادم، و بعد از گذشت ده روز همچنان ورم دارم. چطور کاری کنم ورم زودتر از بین رود؟

در دوران مراقبتی بعد از اندولیفت، ماساژ صورت و گردن (به صورتی که حرکت ماساژ به سمت بالا باشد) مفید خواهد بود.

  • بعد از اندولیفت آیا می‌توانم صورتم را بشورم؟

برای شستشوی صورت با حرکات آرام دست، پوست صورت را تنها با محلول آب و نمک و نه شوینده‌های حساسیت‌زا بشویید.

دکتر الهه لطفی

متخصص پوست، مو وزیبایی
دارای مدرک تخصص پوست از دانشگاه علوم پزشکی ایران
دارای مدرک MD از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران
سابقه فعالیت در مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون
انجام پروژه با عنوان مقایسه شیوع عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بیماران مبتلا به رزاشیا دارای مدرک AMC (Australian medical test)
عضو فعال انجمن مرکزتحقیقات سلول های بنیادی از سال 1387 تا کنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان!